قوانین

قوانین و مقررات فروشگاه اینترنتی سی دوکو
مشتری مداری در راس ارزشهای سازمانی قرار دارد و از آنجا که خریداران نه تنها مشتری بلکه مشتری تمام فروشندگان هستند، جلب رضایت آنها باید اولین و بالاترین اولویت همهی ما باشد.
در راستای سیاستهای مشتری محور و بهمنظور سازگاری با شرایط اقتصادی جامعه، قوانینی برای فروش در سایت وجود دارد که عمل به این قوانین منجر به افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آنها و از همه مهمتر ساخت و ایجاد تجربهای عالی در خرید از شما میشود. همچنین عمل به این قوانین باعث جلوگیری در سو استفاده از سایت دیجیکالا توسط معدود فروشندگان متخلف خواهد شد.
قوانین و مقررات فروش در سایت
۱ . قیمت مصرف کننده
شرح: قیمت مصرف کننده همان قیمت مصوب کالاست که روی کالا درج شده است. از قیمتگذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از قیمت مندرج روی کالاهایی که “قیمت مصرف کننده” روی آنها درج شده خودداری کنید.
کالاهایی که قیمت مصرفکننده روی آنها درج نشده، اما دارای قیمت مصوب هستند، باید با قیمتهای مصوب و رسمی رایج در سراسر کشور قیمتگذاری شوند.
۲ . فروش کالای غیر اصل
شرح: فروش کالای غیر اصل اکیدا ممنوع است. اگر محصولی از نظر جعبه، بستهبندی، جنس، کیفیت و … با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند (سایت اصلی برند یا شرکتهای وارد کنندهی قانونی) که کالاهای اصل را بهفروش میرسانند مغایرت داشته باشد، کالا باعنوان “غیراصل” شناخته میشود.
۳ . فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر
شرح: فروش کالاهای قاچاق، ممنوعه و غیربهداشتی که برای سلامت مصرف کننده مضر هستند ممنوع است.
برای مشاهده لیست کالاهای ممنوعه حتما مقاله کالاهایی که نمیتوان فروخت را مطالعه کنید. این لیست ممکن است تغییر کند و اقلامی به آن کم یا اضافه شود پس حتما به اطلاعیه های مربوط به اقلام ممنوعه که در صفحات اجتماعی ما منتشر می شود توجه فرمایید و این لیست را مجدد چک کنید.
۴ . لغو سفارش مشتری
شرح: از کنسل کردن سفارش مشتری به دلایلی مثل قیمت اشتباه، عدم موجودی و … جدا خودداری کنید. درصورت موجود بودن محصول در سایت و سفارش مشتری از آن کالا، فروشنده ملزم به ارسال کالا است، بنابراین فروشنده باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل بهروز نگه داشته و در صورت نداشتن موجودی، کالا را غیر فعال کند.
جریمه: لغو سفارش مشتری توسط فروشنده به دلایل زیر:
- عدم موجودی کالا در انبار فروشنده
- فروش کالاهای ممنوعه
- تاخیر در تامین و ارسال کالا از سمت فروشنده
- اشتباه در قیمتگذاری
۵ . ارسال به موقع سفارش مشتریان
شرح: فروشنده موظف هستند کالاهای سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل به انبارهای دیجیکالا) به دست مشتریان برسانند.
برای جلوگیری از تاخیر در ارسال کالا، داشتن موجودی کالا الزامی است، بنابراین از موجود کردن کالای بدون موجودی در سایت جدا خودداری کنید.
۶ . مغایرت محمولهی ارسالی به انبار
شرح: ارسال کالا یا محمولهای که به دلیل هر نوع مغایرت (بدون لیبل یا برچسب صحیح، رنگ، بستهبندی، محتوا و مشخصات فنی و …) زمان تحویل محموله در بخش ورود کالا مغایرت برایشان ثبت شده باشد.
۷ . ارسال به موقع فاکتور خرید به مشتریان
۸ . کالاهای مرجوعی
شرح: درصورتی که کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شود، مستلزم جریمه خواهد بود:
- مشکلات فنی / معیوب بودن کالا
- گوشی قفل شده / غیر قابل رجیستری
- مغایرت محتوا
- مغایرت لیبل
- مغایرت رنگ
- کسری اقلام همراه کالا
- کالای استفاده شده
- کالای غیر اصل (تقلبی)
- عدم اعمال تخفیف
- قیمت فروش از قیمت مصرف کننده چاپ شده روی کالا بالاتر است
- آسیب فیزیکی کالا با بستهبندی سالم
- اتمام مدت گارانتی / اشکال در مدت گارانتی
- ایراد یا اشکال در کارت گارانتی / کارت گارانتی نامعتبر
- عدم وجود کارت گارانتی
- عدم وجود فاکتور
۹ . بازپس گیری کالاهای مرجوعی از انبار
شرح: فروشندگان موظف هستند در مورد باز پسگیری و تعیین تکلیف کالاهای مرجوع شده به دلایل زیر، اقدامات لازم نسبت به تحویل کالا از انبار را انجام دهند:
- کالاهای بدون لیبل صحیح
- کالاهایی که فروشنده تقاضای استرداد آن از انبار را نموده است
- کالاهای عودت شده از سوی مشتریان به دلایل ذکر شده در مورد شماره ۸
- کالاهای مرجوع شده به علت مغایرت در ورود کالا
- کالاهایی که در زمان همکاری، فروش آنها ممنوع و غیر قانونی شده است